Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Porzucone koszyki są utrapieniem wszystkich sklepów internetowych. Niektóre z nich można jednak odzyskać, jeżeli dostatecznie szybko podjęte zostaną określone działania. Warto również przeciwdziałać porzucaniu koszyków przez kolejnych klientów.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Najlepszym sposobem na odzyskanie porzuconego koszyka w sklepie internetowym jest wysłanie klientowi przypomnienia. Można wykorzystać do tego celu adres mailowy, który został podany jeszcze na etapie finalizowania zakupów. Najlepiej wysłać wiadomość w ciągu 48 godzin, proponując klientowi np. darmową dostawę lub rabat. Warto również zapewnić klienta o zarezerwowaniu towaru dla niego, jednak wyłącznie na określony czas. Reguła niedostępności produktu może zachęcić klienta do sfinalizowania transakcji. Dobrym rozwiązaniem jest również remarketing przy pomocy Google AdWords.

Ograniczenie ilości porzuconych koszyków

Warto przeprowadzić dodatkowe działania, które zminimalizują efekt porzuconych koszyków. Praktycznym rozwiązaniem jest dodanie opcji darmowej wysyłki lub przynajmniej okresowych rabatów. W celu chociaż częściowego wyeliminowania problemu, należy również zniwelować oczywiste braki w sklepie oraz błędy w jego działaniu. Wielu klientów nierzadko zniechęca się do sklepu właśnie ze względu na źle funkcjonującą platformą sprzedażową. Dlatego bardzo często porzucone koszyki w sklepie internetowym wymagają od właściciela zmiany lub optymalizacji szaty graficznej. Warto zadbać również o odpowiednią formę kontaktu z klientem we wszystkich przesyłanych wiadomościach. Niektórzy z nich potrzebują po prostu dobrej zachęty do zakupu.

Więcej na temat odzyskiwania porzuconych koszyków przeczytasz na blogu platformy sklepowej Sky-Shop.pl pod adresem: http://blog.sky-shop.pl/odzyskiwanie-porzuconych-koszykow-w-sklepie-internetowym/

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *